Londyński spacer trójki [foto]

Na początku maja odbyła się szkolna wycieczka do Londynu zorganizowana przez biuro podróży z Wrocławia MARGO TRAVEL. Wzięła w niej udział grupa młodzieży z III LO w Świdnicy wraz z opiekunami – p. Mariolą Makarską-Janicką oraz p. Agnieszką Guziak.

Każdy uczestnik eskapady mógł przekonać się osobiście, jak wygląda codzienne życie w Wielkiej Brytanii, gdyż mieszkaliśmy u rodzin angielskich. W związku z tym wszyscy mieliśmy możliwość wykazania się swoimi umiejętnościami lingwistycznymi. Poza tym przez 3 dni poruszaliśmy się londyńskim metrem.

Już pierwszego dnia mieliśmy szansę przechadzać się po najstarszej części Londynu – City, a także zwiedzić najsłynniejszy kościół anglikański w Wielkiej Brytanii – Katedrę Świętego Pawła. City to dzielnica usługowo-handlowa, gdzie nowoczesność miesza się z historią. Odwiedziliśmy Galerię Sztuki Tate, w której mieliśmy okazję zobaczyć m.in. dzieła słynnego Picassa. Nie obeszło się również bez zobaczenia z bliska Tower Bridge oraz Tower of London, czyli powszechnie znanego więzienia londyńskiego.

Kolejny dzień rozpoczął się od audiencji w rezydencji Królowej na zamku Windsor. Jest to największa cały czas zamieszkana tego typu budowla na świecie. Niesamowite wrażenie zrobiły na nas apartamenty królewskie oraz zmiana warty. Pospacerowaliśmy po urokliwym typowym angielskim miasteczku Windsor. Potem wróciliśmy do Londynu i zwiedzaliśmy Muzeum Historii Naturalnej. Wyprawa do Londynu nie byłaby spełniona bez przejażdżki London Eye – największym kołem obserwacyjnym na świecie, a także zobaczenia na żywo legendarnego Big Bena oraz Parlamentu.

Trzeci dzień okazał się pełen wrażeń, gdyż obejmował on wizytę u Madame Tussauds i jej figur woskowych, a także przechadzkę po Regent Park, jednym z największych londyńskich parków. Następnie podziwialiśmy zabytki starożytne w Muzeum Brytyjskim i przeszliśmy pod Buckingham Palace – kolejną rezydencję królewską. Potem poprzez zabytki takie jak Łuk Wellingtona czy kolumna admirała Nelsona na Trafalgar Square dotarliśmy do Opactwa Westminsterskiego. Zwieńczeniem dnia był rejs po Tamizie do Greenwich – gdzie znajduje się słynne obserwatorium astronomiczne i południk 0 stopni, który dzieli Ziemię na półkulę wschodnią i zachodnią.

Oczywiście zwiedzanie zabytków historycznych to jedno, lecz nikt nie odmówił sobie również zakupów na cieszącej się wielką popularnością ulicy skupiającej ponad 300 sklepów – Oxford Street. Wszyscy wróciliśmy pełni wrażeń i z jeszcze większą motywacją do uczenia się języka angielskiego.